Värdegrund

Storyspot grundades vid sidan om ett heltidsjobb, hemma vid köksbordet. Drömmen var att förändra världen till det bättre, ha roligt på arbetstid och få uppleva äventyr. När nu företaget växer är det viktigt för oss att behålla den där längtan och visionen för att Storyspot inte ska bli till ett vanligt nio-till-fem-jobb där man räknar ner till helgen redan på måndag morgon.

Vi tror på att arbetslivet går att kombinera med både familjeliv, fritidsliv och återhämtning. Eller förresten, vi inte bara tror att det går att kombinera. Vi VET att det är en förutsättning att kunna kombinera både fritid, familj och återhämtning för att kunna ha ett bra och hållbart arbetsliv. Därför tycker vi att det är viktigare VAD du gör än NÄR och VAR du gör det.

Vi tror på lekfullhet, kreativitet och att testa sig fram, snabba processer och egna initiativ. Vi vill arbeta med människor som drivs av att utvecklas, och är mer intresserade av var du är på väg än var du har varit tidigare. Hur kan du hjälpa oss att nå våra mål och hur kan vi hjälpa dig att nå dina? Och precis som att vi tycker det mest spännande med produkten Storyspot är den stora blandningen av berättelser så förstår vi vikten av diversitet i en arbetsgrupp, och strävar efter mångfald och balans.

Det finns redan så många 25-åriga killar som har skapat bolag i garage eller källarlokaler, och startups med flipperspel och pingisbord att världen inte behöver ännu ännu en. Däremot tror vi att den behöver få se att människor med idéer och drivkraft kan komma från alla bakgrunder, i alla kön, färger, former och åldrar. Vi vill visa att begränsningar är till för att sprängas, glastak för att krossas och att "det är omöjligt" bara betyder att det finns en ny värld att upptäcka, där ingen har varit ännu.

Vill du upptäcka den med oss? Just nu söker vi en B2B-säljare.